Klanten werven dagopvang / kinderdagverblijf: een nieuwe klant of een nieuw kind? ( marketing en communicatie advies )

Vaak wordt in marketing voor kinderopvang geen onderscheid gemaakt tussen nieuwe klanten of nieuwe kinderen. Nieuwe kinderen komen namelijk vaak van al bestaande klanten:  broertjes en zusjes of kinderen die intern doorstromen van dagopvang naar buitenschoolse opvang.

Het werven van nieuwe klanten die hun eerste kind bij je brengen vraagt om veel aandacht. Maar het is het waard! Zodra ouders hun eerste baby bij uw kinderopvang brengen gaan ze een jarenlange relatie met u aan. Daarbij is de kans groot dat toekomstige broertjes of zusjes ook naar uw opvang komen. En dat zij straks ook voor uw buitenschoolse opvang kiezen.

Verder blijkt uit CBS gegevens dat ouders vaak meer opvang nodig hebben voor hun eerste baby. Het aantal uren neemt af als het kind ouder wordt of als een volgend kind wordt geboren.

Een customer journey  oftewel de klantreis laat zien waar kansen liggen voor je kinderopvang.

customer journey kinderopvang klantreis kinderdagverblijf